Pages Menu

Categories Menu

Posted by on Lut 12, 2021 in Dieta |

Dieta owsiankowa.

Dieta owsiankowa.

Owsianka – sposób na zrzucenie nadwagi.

To rodzaj monodiety. Dla tych, którzy nie lubią zbytniej różnorodności w przygotowaniu posiłków oraz nie mają na to dużo czasu, jest idealna. Dieta owsiankowa opiera się na jedzeniu jak najmniej przetworzonych płatków owsianych. Jest niskokaloryczna, a czas jest trwania, zależy od tego, ile chcesz schudnąć i jak długo jesteś w stanie na niej wytrwać. Nie poleca się wydłużonego okresu jej stosowania, ze względu na ubogość mikroelementów i składników. Efekty jednak są oszałamiające.

Owsianka i to wszystko?

Nie, choć rzeczywiście jest to kuracja mocno restrykcyjna. Wymaga samodyscypliny. To, o czym musimy zapomnieć to, że nie wolno nam używać płatków instant ani musli. Jemy tylko i wyłącznie naturalne płatki owsiane. Do płatków dodajemy tylko chudy nabiał lub sojowe napoje. Około 10 łyżek płatków gotujemy w 2 litrach płynu lub wodzie. I to jest nasz główny i jedyny posiłek, który rozkładamy na 4 -5 porcji w ciągu dnia. Dla urozmaicenia dodajemy pomarańczę, kiwi albo jabłko. Tak przygotowaną owsiankę jemy co 2-3 godziny. W ciągu dnia nawadniamy się mocno wodą i herbatkami ziołowymi. Poza tym nie spożywamy nic innego.

Jak długo trwa taka dieta?

Opcje są dwie. Pierwsza to dieta jednodniowa i wtedy zrzucamy około 1 kg. Jest też zdrowe, ponieważ dostarczamy organizmowi sporo błonnika, a tym samym pozytywnie wpływamy na poziom cholesterolu i regulację gospodarki węglowodanowej. Dostarczamy też sporo witamin i pierwiastków: z grupy B, żelaza, magnezu, potasu, cynku. Druga opcja to kuracja dłuższa i trwa 2 miesiące. Jeśli decydujemy się na tę opcję diety, to przez pierwszy tydzień jemy tylko 4 razy dziennie porcję owsianki i nie przekraczamy 1200 kcal na dobę. To doskonale oczyści nasz organizm. Przez kolejne 4 tygodnie jemy owsiankę, le dodajemy do niej warzywa i owoce. Na tym etapie można też włączyć niewielką ilość chudego mięsa, np. kurczaka czy ryby. Mięsa nie wolno smażyć, ale gotować na parze lub dusić. Ostatni etap to wychodzenie z diety. Wtedy owsiankę jemy tylko raz dziennie, a resztę posiłków stanowią: warzywa, owoce, pieczone mięsa, ryby i pełnoziarniste produkty. Nie wolno nam smażyć.

Plusy jedzenia owsianki.

Dieta owsiankowa usprawnia pracę jelit. Świetnie odtruwa organizm. Jedząc płatki owsa, usuwamy resztki pokarmowe z jelit oraz toksyny i szkodliwe substancje z krwi. Jesteśmy syci, ze względy na błonnik i dlatego nie czujemy się głodni. Chudniemy szybko, około 1-1,5 kg tygodniowo.