Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on Kwi 21, 2020 in Zdrowie i medycyna |

Dieta przy niedoborze magnezu. No jeść, a czego unikać? W jakim jedzeniu jest magnez?

Dieta przy niedoborze magnezu. No jeść, a czego unikać? W jakim jedzeniu jest magnez?

Niedobór magnezu w organizmie, może spowodować wystąpienie groźnych chorób, których konsekwencją jest złe samopoczucie. Pierwszymi sygnałami, które świadczą o prawdopodobnym niedoborze magnezu jest cierpnięcie rąk, drżenie powiek, skurcze w rękach lub nogach oraz mrowienia, głównie w rękach. Gdy tylko zauważysz u siebie te sygnały, koniecznie zmień swoją dietę, by uniknąć rozwoju groźnych chorób.

Produkty, których nie może zabraknąć w diecie przy niedoborze magnezu. W jakim jedzeniu jest magnez?

Spożywanie na co dzień warzyw, owoców oraz produktów bogatych w białko, jest bardzo ważne, by uchronić organizm przed osłabieniem. Są jednak produkty, które zasługują na większą uwagę, ze względu na wysoki poziom magnezu.W jakim jedzeniu jest magnez? Do produktów bogatych w magnez zalicza się banany, pomarańcze, jabłka, marchew, sałatę, pietruszkę, dynię, brokuły, słonecznik, migdały, kaszę jęczmienną i gryczaną, ryż brązowy, płatki owsiane, ryby, zwłaszcza makrelę, wołowina, wieprzowina, ser żółty, ser biały, mleko a nawet kakao. Tak duża różnorodność sprawia, że dieta osoby zmagającej się z niedoborem magnezu jest smaczna, zdrowa i zróżnicowana.
Przygotowując swoje posiłki, koniecznie dodawajmy do nich produkty bogate w witaminę C. W en sposób, pomożemy przyswoić magnez. Produkty bogate w witaminę C to natka pietruszki, czerwona papryka, kiwi, czarna i czerwona porzeczka, brokuły, pomidory, marchew, ziemniaki a nawet orzechy włoskie. Choć to nie wszystkie produkty, z pewnością każdy znajdzie coś co lubi.

Jak uniknąć wypłukiwania magnezu z organizmu?

Niestety, lubiane i chętnie spożywane przez nas produkty, nie zawsze są zdrowe, zwłaszcza spożywane w dużych ilościach. Aby uniknąć wypłukiwaniu się magnezu z organizmu, koniecznie ogranicz picie napoi moczopędnych, w tym kawą czy herbata. Do tej grupy napoi zalicza się również napoje gazowane oraz wodę gazowaną, dlatego staraj się pić je w małej ilości lub całkowicie z nich zrezygnuj. Najlepiej zastąp je wodą mineralną, idealna jest ta, z dużą zawartością magnezu lub ulubionym sokiem.
Dobrze zbilansowana dieta, pozwoli zachować Ci zgrabną sylwetkę oraz dostarczy Twojemu organizmowi niezbędnych składników odżywczych.