Pages Menu

Categories Menu

Posted by on Lut 24, 2021 in Dieta |

Napoje izotoniczne – 5 sytuacji, w których warto po nie sięgać

Napoje izotoniczne – 5 sytuacji, w których warto po nie sięgać

W coraz większej liczbie sklepów możemy zauważyć napoje izotoniczne. Nie bez powodu kojarzą się ze sportowcami, ale czy są tylko dla nich? Jest kilka sytuacji, w których także bez intensywnego trenowania, możemy po izotonik sięgnąć.

Kluczem do tego, kiedy napoje izotoniczne są warte uwagi, jest zrozumienie zasady ich działania. Przede wszystkim mają identyczne stężenie, jak nasze płyny ustrojowe, wchłaniają się dużo szybciej niż gdybyśmy pili zwykłą wodę i dostarczają do organizmu elektrolitów. Dobre izotoniki nie mają dodatków smakowych ani żadnych konserwantów. W składzie są głównie woda i mikroelementy. A zatem sięgamy po nie wtedy, kiedy nasz organizm ma zwiększone zapotrzebowanie na elektrolity. Oto kilka sytuacji, w których napoje izotoniczne mogą być bardzo przydatne.

  1. Intensywne i długotrwałe treningi

Sportowiec, który ćwiczy bardzo intensywnie, ma przy sobie izotonik. W trakcie wysiłku każda osoba się poci, a wraz z potem traci cenne dla zdrowia witaminy i minerały. Oznacza to, że pojawia się ryzyko deficytów. Napoje izotoniczne temu zapobiegają i uzupełniają niedobory związków, jakie z organizmu są usuwane. Przy krótkich treningach do godziny czasu, wystarczy nawadniać się samą wodą, ale przy dłuższych warto zadbać o to, by zamiast wody w butelce był właśnie izotonik.

  1. Wielogodzinna praca fizyczna

Duży wysiłek niekoniecznie musi być związany z trenowaniem sportów siłowych. Ci, którzy przez cały dzień pracują fizycznie, na przykład na budowie, także się pocą, a tym samym sama woda to za mało. Mają zwiększone zapotrzebowanie na niektóre składniki odżywcze, a nawadnianie powinno być efektywniejsze. Dlatego też sięganie po napój izotoniczny jest jak najbardziej uzasadnione. Sprawdzi się na przykład OSHEE Rebel.

  1. Izotonik na kaca

Kac, czyli zatrucie alkoholowe, obciąża wątrobę, pozbawia organizm elektrolitów i wody. Aby szybko powrócić do formy po suto zakrapianej imprezie, należy dobrze nawodnić organizm. Ponieważ napoje izotoniczne wchłaniają się lepiej niż woda, a przy tym uzupełniają mikroskładniki, sprawdzą się idealnie. Po napój izotoniczny najlepiej sięgnąć tuż po przebudzeniu i pić go małymi łyczkami przez cały dzień.

  1. Na problemy z układem trawiennym

Biegunka i wymioty również pozbawiają nasz organizm elektrolitów. W aptece możemy znaleźć specjalne saszetki z elektrolitami do rozpuszczenia w wodzie. Tak naprawdę powstaje nic innego, jak prosty napój izotoniczny. Jeżeli nie możemy wyjść z domu lub mamy w domu zwykły izotonik, też sprawdzi się równie dobrze. Będzie zapobiegać odwodnieniu i doda nam siły.

  1. Na upały

Możemy być zdrowi i nie musimy wcale być wytrawnymi sportowcami, ani pracować fizycznie, by móc sięgać po napój izotoniczny. Kiedy na dworze panuje upał, to każde wyjście z domu skutkuje przegrzaniem i poceniem, a tym samym pozbywaniem się elektrolitów. Jeśli szukamy czegoś, co skuteczniej niż woda ugasi pragnienie, postawmy na izotonik. Z pewnością będziemy czuć się bardziej orzeźwieni.