Witamina E

Witamina E jest kluczowa dla zdrowia człowieka a w szczególności stan skóry oraz włosów. Witamina E występuje w ośmiu formach, z których d-alfa-tokoferol jest najpotężniejszą. Witamina E ma właściwości antyutleniające i neutralizuje wolne rodniki niektóre z ciała, które są jedną z głównych przyczyn uszkodzeń komórek. Jest ona także istotna w leczeniu blizn i kontrolowania krążenia i krzepnięcia krwi.
Zalety witaminy E

Jest wiele naturalnych pokarmów zawierających dużo witaminy E. Można ją także zażywać w formie tabletek, kapsułek. Ponieważ ma ona wiele zalet dla naszego organizmu warto zażywać ją w odpowiednich dawkach, czy to poprzez odpowiednie odżywanie się, czy zażywanie suplementów. Oto najważniejsze z jej zalet.

witamina E

Wpływ na skórę

Stosowana na skórę działa jak antyutleniacz i chroni ją przed wszelkimi zanieczyszczeniami. Witamina E spowalnia starzenie się komórek i chroni komórki skóry przed wolnymi rodnikami, dzięki czemu zabezpiecza nas przed rakiem skóry. Z powodu swoich właściwości przeciwzapalnych chroni nas przed szkodliwym oddziaływaniem słońca na skórę. Witamina E jest także pożyteczna w leczeniu chorób skóry jak łuszczyca, rumień. Kremy i produkty do pielęgnacji skóry bogate w witaminę E są świetnym sposobem na zapobieganie starzeniu się skóry. Witamina E zmniejsza rozstępy, blizny, zmarszczki i przebarwienia skóry. Warto zaznaczyć, że doustne suplementy witaminy E są dużo mniej skuteczne, niż produkty do pielęgnacji skóry bogate w witaminę E.

Wpływ na włosy

Wypadanie włosów, czy ich utrata to poważny problem dotykający sporą ilość ludzi. Witamina E okazuje się bardzo skuteczna jeśli chodzi o poprawianie kondycji naszych włosów. Warto więc stosować produkty pielęgnujące włosy zawierające witaminę E.

Inne

Oczywiście skóra i włosy to nie koniec. Witamina E pomaga organizmowi w absorpcji innych kluczowych witamin jak witamina A. Witamia reguluje, pomaga także w innych stanach, schorzeniach organizmu jak:
- menstruacja
- niski poziom plemników w nasieniu
- zaćma i zapalenie oka
- choroba Alzheimera i choroba Parkinsona
- astma
- cukrzyca
- rak prostaty i rak piersi

Podsumowanie

Niedobór witaminy E może prowadzić do utraty włosów, suchej skóry, anemii, cielaki. Ważne jest spożycie witaminy E w odpowiednich ilościach w codziennej diecie, czyli około 10 gramów dziennie dla mężczyzn i 8 gramów dziennie dla kobiet. Zbyt duża jej ilość może jednak prowadzić do jej nadmiaru, który może prowadzić do bólów głowy, uczucia zmęczenia, osłabienia organizmu, biegunki, zaburzeń wzroku. Jeśli więc masz zamiar stosować suplementy sprawdź, czy aby nie przekraczasz dziennej rekomendowanej dawki witaminy E.