Pages Menu

Categories Menu

Posted by on Lut 4, 2021 in Dieta |

Plan posiłków na diecie bananowej

Plan posiłków na diecie bananowej

Na diecie bananowej plan posiłków spożywanych w ciągu dnia może być dość zróżnicowany, ponieważ bardzo niewiele produktów spożywczych lub napojów jest zabronionych w tymże planie. Dietę bananową można uznać za modną dietę, gdyż ma ona swoje zasady, których należy przestrzegać, a mianowicie musisz pilnować tego kiedy i co jesz. Zasady nie są jednak restrykcyjne w przypadku obiadu i kolacji, więc w zależności od tego, co jesz w czasie tych posiłków, możesz schudnąć – lub wręcz przeciwnie, w końcu przybrać na wadze. Przed wprowadzeniem drastycznych zmian w swojej diecie najlepiej skonsultuj się z lekarzem.

Opcje śniadaniowe w diecie bananowej

Ta dieta nie bez powodu nazywa się dietą bananową. Założyciele planu zalecają spożywanie od jednego do czterech surowych bananów na śniadanie, popijając je jedynie letnią wodą o temperaturze pokojowej. W przypadku wszystkich posiłków na diecie bananowej, jeść powinieneś tylko do osiągnięcia 80% pełnego nasycenia, na co wskazywać może to iż, nie odczuwasz już głodu i zaczynasz czuć lekki ucisk w żołądku.

Inne posiłki na diecie bananowej

W większości przypadków na obiad i kolację możesz zjeść wszystko, z wyjątkiem produktów mlecznych, alkoholu i deserów. Musisz też zjeść kolacje przed godziną 20:00, a jedynym napojem, który możesz pić do posiłków, jest woda o temperaturze pokojowej. Podobnie jak w przypadku śniadania, jedz tylko do 80% nasycenia.
Prawdopodobniej osiągniesz jeszcze lepsze wyniki odchudzania, jeśli będziesz trzymać się pożywnych i zbilansowanych posiłków w czasie obiadu i kolacji. Pamiętaj by jedną czwartą swojego talerza wypełnić zdrowym produktem. Mogą to być owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste i chude białka. Dobre źródła białka dozwolone są w diecie bananowej i obejmują przede wszystkim owoce morza, drób bez skóry i jajka. Ogranicz żywność wysoko przetworzoną, rafinowane zboża i żywność zawierającą dużo tłuszczu, cukru lub sodu, ponieważ mają one zwykle więcej kalorii i mniej składników odżywczych. Oznacza to rezygnację z niezdrowej żywności, takiej jak hot dogi, wypieki kupione w sklepie, mrożonki i batoniki.
Unikanie alkoholu i deserów – dwóch bogatych w kalorie i mało odżywczych posiłków – jest pozytywnym aspektem planu i może pomóc w ograniczeniu spożycia kalorii. Rażącą wadą diety bananowej jest jednak pomijanie produktów mlecznych, co może utrudniać uzyskanie odpowiedniego spożycia wapnia.

Bananowe przekąski dietetyczne

Przekąski nie są zalecane w diecie bananowej między śniadaniem a obiadem. Jeśli jednak między tymi posiłkami poczujesz się szczególnie głodny, możesz zjeść trochę świeżych owoców. Pomiń suszone owoce i owoce w puszkach – mają wyższą kaloryczność na porcję niż świeże owoce. Możesz również zjeść małą słodką przekąskę około 15:00 między obiadem a kolacją. Ponieważ desery nie są dozwolone po posiłkach, ta popołudniowa przekąska to szansa na coś słodkiego, na przykład mały kawałek gorzkiej czekolady. Owoce lub warzywa są jednak najzdrowszą alternatywą dla przekąsek.

Pozostałe zasady dotyczące diety bananowej

Ćwiczenia są opcjonalne w tej diecie, ale bardziej prawdopodobne jest to, że stracisz wagę szybciej, jeśli je uwzględnisz. Aby uzyskać najlepsze wyniki, staraj się wykonywać od 30 do 60 minut dziennie ćwiczeń cardio, takich jak np. szybki marsz, pływanie lub jazda na rowerze, a także kilka treningów siłowych w ciągu tygodnia.
Inną główną zasadą diety bananowej jest chodzenie spać przed północą, co może być pomocne przy odchudzaniu. Niewystarczająca ilość snu może wiązać się ze zwiększonym wskaźnikiem masy ciała. U osób, które śpią zbyt krótko, mogą wystąpić zaburzenia hormonów: wyższy poziom greliny i niższy poziom leptyny. Ta kombinacja powoduje zwiększony apetyt, co może prowadzić do zwiększenia masy ciała.
Potencjał utraty wagi
Spożywanie większej ilości owoców i warzyw zgodnie z przeprowadzanymi badaniami na ogół wiąże się z utratą wagi. Jednak aby schudnąć na diecie bananowej, konieczne jest spożywanie mniejszej ilości kalorii od Twojego dziennego zapotrzebowania na nie. Jeśli jesz zbyt dużo, wybierając pokarmy, które nie są zbyt sycące, możesz w końcu przytyć, zamiast wagę tracić. Może to być łatwiejsze niż Ci się wydaje. Dla przykładu jeden banan może mieć ilość kalorii od około 72 do 135, więc śniadanie składające się z jednego do czterech bananów może zawierać od 72 do 540 kalorii, co jest już naprawdę dużym zakresem kalorycznym.